1398/8/9   شاعر هفته   کدخبر: 110   نظر: 0   بازدید: 645   خبرنگار: چاپ

اهورا-فروزان

[اهورا فروزان]

[اهورا فروزان]

متن

اهورا فروزان. در 20 بهمن 62 در خانواده ای فرهنگی متولد شد. حافظ و سعدی را با مادر و مولانا را با پدر شناخت. در 5 سالگی خواندن و نوشتن می دانست و پس از آن به مطالعه ی آثار ادبی و هنری ایران و جهان روی آورد و با بسیاری از نویسندگان بزرگ آشنا شد.
از همان ابتدا به نوشتن شعر و داستان علاقه نشان داد و اولین شعرش را در 8 سالگی نوشت. بعد ها با شرکت در جلسات ادبی و فعالیت در کانون پرورش فکری و همچنین همکاری با برخی نشریات به علایقش شاخ و برگ داد.
در همان سال ها بارها از راهنمایی های زنده یاد قیصر امین پور بهره برد و همواره مورد لطف و محبت آقایان سهیل محمودی، حمید گروگان، محمد و مهدی میرکیانی قرار می گرفت.
وی در کارنامه ی ادبی خود حائز چندین مقام کشوری شعر و داستان دانش آموزی و دانشجویی است و همچنین چند سال پیاپی برگزیده ی شعر کانون است.
با نقل مکان از تهران به کرج مدتی در جلسات کتابخانه ی امیر کبیر شرکت می کرد و در کنار آن به فراگیری موسیقی سنتی (نی و دف) مشغول شد.
سپس چندسال از ادبیات کناره گیری کرد و به تحصیل پرداخت.

او در رشته های زبان، نجوم، اویونیک، خلبانی و مخابرات هواپیما تحصیل کرده و اکنون دانشجوی تکنولوژی هواپیما در دانشکده هوایی ارتش است.

از سال 94 با نگاهی جدی تر به شعر برگشت و در سال 95 برگزیده ی بخش کلاسیک جشنواره ی نیاوران شد. اولین مجموعه شعر فروزان با عنوان «بانو شما که گریه نمی‌کردید» نیز به همت نشر شانی منتشر شده است.

 

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: اهورا فروزان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.